Praca z cenami sprzedaży (system rabatowy) jest domyślnym trybem pracy.
W tej metodzie, stosuje się ceny sprzedaży (ceny katalogowe), od których FIRMA może udzielić rabat w momencie wystawiania oferty (na każdą pozycję z osobna lub na wszystkie razem).
Po zakupie danego produktu cena zakupu tego produktu jest zapisywana w programie a następnie ustalana jest cena po jakiej FIRMA zamierza sprzedawać dany towar. Alternatywnym pojęciem jest tu "Cena Katalogowa". jest to powiedzmy najwyższa cena po jakiej FIRMA zamierza sprzedawać towar, od której to ceny ewentualnie odejmowany jest rabat.
Uwaga:
Cena sprzedaży (katalogowa) może (ale nie musi) być uzależniona od ceny zakupu.
W przypadku zastosowania trybu pracy z ceną sprzedaży, na dokumencie (widocznym tylko dla użytkownika programu) pokazywana jest cena katalogowa od której jeśli trzeba to możemy odliczyć rabat. Za to klient Basicowo otrzymuje ofertę, w której rabaty są lub nie są widoczne (w zależności od tego co chcemy by widział klient). Zwykle jest tak, że pokazujemy, że przyznaliśmy rabat i nie pokazujemy, że nałożyliśmy narzut.