System rabatów (i narzutów) jest dość rozbudowany w naszym programie. Posiada też niespotykane w innych programach funkcjonalności

 

Rabatem ogólnie nazywamy modyfikator ceny, który powoduje zmniejszenie ceny katalogowej (zwanej też ceną bazową).

Ponieważ często firmy ustalają ze swoimi klientami różne indywidualne ustalenia dotyczące rabatów, w związku z czym warto pamiętać o tym by te ustalenia były jakoś zapisane w programie ofertowym tak by użytkownik nie był zmuszony do pamiętania, jaki poziom rabatów ma dany klient.

 

Często też poziomy rabatów są różne dla tego samego klienta i mogą zależeć od tego o jakie towary pyta się klient i/lub ile ich potrzebuje. Mamy więc tu rabaty uzależnione od klienta, produktu czy ilości. Program TILIGO umożliwia też mieszanie tych rabatów

 

Mamy tu następujące możliwości:

1.Rabat "per klient". Jeden poziom rabatów na wszystkie produkty dla danego klienta
2.Rabat "per produkt". Każdy produkt może posiadać inny poziom rabatu
3.To samo ale w odniesieniu do całej rodziny produktów
4.Rabat "ilościowy". Jeśli klient zamawia więcej produktów to może mieć lepszy poziom rabatu.

 

"Mieszanie" rabatów:

 

Nasz system rabatowy pozwala na mieszanie poziomu rabatów.

 

Przykłady:

1.Klient ma równy poziom rabatów na wybrany produkt, ale na jeden produkt/produkty (czy grupę produktów) ma inny poziom rabatu
2.Wszyscy klienci mają różny poziom rabatów "per klient" ale na określony produkt/produkty wszyscy mają ten sam poziom rabatów
3.Ustalone są rabaty według powyższych scenariuszy ale tu dodatkowo nakłada się poziom rabatów ilościowych

 

W systemie jest zasada priorytetów od "ogółu do szczegółu". Czym bliżej szczegółu tym większy jest priorytet. Oznacz to, że możemy przydzielić klientowi określony (jednakowy) poziom rabatów na wszystko. Ale jeśli dodatkowo określimy dla niego jakiś zupełnie inny rabat na konkretny produkt to wtedy ten rabat ma wyższy priorytet. Jeśli więc ogólnie rabat dla klienta wynosi 10% na wszystko a na konkretny produkt ma 12% to po wyborze tego produktu w ofercie pokaże się rabat 12%

 

Zapisane poziomy rabatów, które automatycznie pokażą się na ofercie, można indywidualnie nadpisać. Oznacza, że po wstawieniu danego produktu do oferty, pokaże się określony rabat (zależny od zapisów w programie), ale użytkownik będzie miał możliwość zmiany tego rabatu na inny.