Program TILIGO umożliwia też tworzenie bardzo złożonych ofert, zawierających długie opisy z formatowaniami zdjęciami. Możliwe jest też pokazywanie tych opisów jako oddzielne rozdziały, które są automatycznie uwidocznione w spisie treści.

Do uzyskania takiej możliwości niezbędna jest specjalna instalacja TILIGO. Zainteresowane osoby zapraszamy do kontaktu z nami na support@tiligo.com

 

W skrócie przygotowanie programu TILIGO do pracy z "długimi" dokumentami wygląda następująco:

Tworzenie złożonych dokumentów zawierających dużo opisów oferowanych produktów.

W technice tej poszczególne długie opisy produktów tworzy się bezpośrednio w programie MS WORD i zapisuje się w oddzielnych plikach. Plik te są dynamiczne dołączane w czasie tworzenia oferty do głównego dokumentu będącego jednocześnie szablonem wydruku.

Zasady przygotowania systemu:

1.Najpierw wstawiamy do TILIGO poszczególne produkty, które będą oferowane.
2.Następnie tworzymy (bezpośrednio w programie WORD) opisy dotyczące tych produktów. Zapamiętujemy te opisy w postaci plików typu doc lub docx.
3.Pliki powyższe należy zapamiętać w folderze, w którym Windows domyślnie zapisuje pliki dokumentów. Zwykle jest to folder „Moje dokumenty". Aby znaleźć prawidłową ścieżkę do tego folderu warto utworzyć jakąkolwiek ofertę w TILIGO (jako dokument MS WORD RTF) i zobaczyć gdzie domyślnie ten dokument jest zapisany. Można w tym celu wybrać funkcję „Zapisz jako” i zobaczyć jaki folder WINDOWS domyślnie nam wskaże.
4.Przechodzimy teraz do menu [ADMINISTRACJA/Opcje administracyjne/Pola dodatkowe produktów]. W oknie, które pojawi się, tworzymy nowe pole (wciskamy przycisk [Dodaj nowe pole dodatkowe…]) i nazywamy to pole np. „Adres pliku opisowego”. Przy okazji zapamiętujemy numer naszego pola w którym zrobiliśmy – zapamiętujemy ten numer jako X). Uwaga: w testowej wersji TILIGO to pole już jest wpisane. Ponieważ jest to drugie pole użytkownika więc wartość X=2.
5.Teraz w TILIGO otwieramy po kolei każdy produkt i przechodzimy do zakładki „Pola dodatkowe”. W polu o nazwie „Adres pliku opisowego” wpisujemy nazwę pliku, który opisuje szczegółowo dany produkt. Możemy tu wpisać samą nazwę pliku (Basic) lub podać pełną ścieżkę do pliku. W tym drugim przypadku trzeba pamiętać o tym, że wszelkie ukośniki muszą być podwójne (np. „C:\\USER\\Documents”)

Mając przygotowany powyższy scenariusz przechodzimy do przygotowania szablonu oraz treści plików załączanych.

Przygotowanie szablonu wydruku oraz plików załączalnych:

1.Tworzymy (w programie MS WORD) tzw. dokument „Master”. Jest to podstawowy dokument, do którego będą dołączane inne dokumenty oraz tabela oferty. W dokumencie tym tworzymy automatyczny spis treści oraz style poszczególnych numerowanych rozdziałów (o ile planujemy takie rozdziały używać). Możemy też dodać do tego dokumentu jakieś stałe opisy czy rozdziały, które będą pokazywane w każdej przyszłej ofercie. Należy bardzo starannie przygotować cały ten dokument. Z drugiej strony warto pamiętać, że dokument MASTER jak również dołączalne pliki będzie można cały czas poprawiać (w trakcie używania systemu)
2.W pliku MASTER umieszczamy też tabelkę oferty (jak w innych typowych szablonach) jak również umieszczamy niżej wymieniony kod (w miejscu, w którym mają być wstawione załączone pliki tekstowe).
  [[ES]]
  [[EntryCustomFieldX]]
  [[EE]]
Oczywiście ten kod nie musi być pisany w zielonym kolorze. Tu jest tak napisany dla odróżnienia go od reszty systemu
Pod literkę X (zaznaczoną w kolorze czerwonym) wstawiamy wcześniej zapamiętaną liczbę
Zwykle wymieniony wyżej kod wstawia się przed tabelką oferty.
3.Po utworzeniu pliku MASTER zapisujemy go w formacie docx (lub doc) a następnie również postaci RTF. Należy pamiętać, że jeśli będziemy chcieli później zrobić jakieś zmiany w dokumencie MASTER to zawsze najpierw tworzymy poprawki w pliku typu *.doc a potem zapisujemy ten plik również w postaci pliku typu RTF.
4.Jeśli załączniki mają zawierać rozdziały numerowane, które mają się pojawić w dokumencie MASTER to trzeba pamiętać o tym aby wszystkie pliki opisujące produkty były utworzone na bazie styli pliku MASTER (dotyczy to szczególnie formatowania rozdziałów numerowanych). Oznacza to, że dokumenty załączalne powinny być utworzone przez otwarcie pliku MASTER i usunięcie z niego zawartości a następnie można wpisać zawartość pliku.

Przygotowanie programu WORD do współpracy z TILIGO.

W celu właściwej współpracy programu TILIGO z programem WORD (do tworzenia dokumentów zawierających inne pliki) niezbędne jest wgranie specjalnego MACRO programu WORD. W tym celu należy uruchomić plik *.dot i wykonać instrukcje, jakie zostaną wyświetlone w tym dokumencie.

Dodatkowe możliwości:

1. Jeśli osadzany w ofercie dokument źródłowy jest dokumentem programu Word, to po dokonaniu edycji wstawionego tekstu, można zapisać zmiany w dokumencie źródłowym. Wystarczy tu by po dokonaniu edycji wstawionego tekstu nacisnąć klawisze Ctrl+Shift+F7. Aktualizuje się wtedy tylko ten tekst wstawiony, który jest aktualnie zaznaczony w dokumencie widocznym na ekranie

Jeśli chcemy by w dokumencie końcowym wszelkie pola zostały zamienione na zwykły tekst, wtedy należy wybrać kombinację klawiszy  "Control-shift-F9" (Windows).

Szczegółowa instrukcja tworzenia kompleksowych ofert w TILIGO można obejrzeć na wideoprezentacji:
http://www.tiligo.pl/prezentacje-wideo.html